Ik mag zelf bepalen hoe mijn leven er uit ziet

Een lezer mailde naar aanleiding van de Affirmatie van de Maand mei 2009 ("Ik mag zelf bepalen hoe mijn leven er uit ziet") de volgende mooie ervaring:

"In december ontstonden er spanningen op mijn werk. Ik voelde me zeer onheus behandeld en heb de kwestie laten escaleren. Resultaat: onwerkbare situatie, leidend tot ontslag. Nam mij voor om totaal iets anders te gaan doen. De zorg met name het begeleiden van mensen met een verstandelijke handicap sprak me aan. Ging me er in verdiepen en werd steeds enthousiaster. Alleen... financieel en practisch niet haalbaar. Ik zal je de details besparen.

Juist op het moment dat mij de onhaalbaarheid duidelijker werd belde een kennis met het aanbod dat hij iemand wist die iemand zocht voor o.a. debiteurenadministratie. Mijn oude werk. Het overviel me. Ik was daar al een paar weken totaal niet mee bezig geweest. Gezien het inzicht dat ik die zelfde dacht had ontvangen na een gesprek bij een zorgorganisatie besloot ik het gesprek toch aan te gaan.

Ben open en eerlijk in het gesprek geweest en mijn twijfels uitgesproken. Ook deelden zij hun visie over het werk. Deze was anders dan mijn ervaring. Zijn uit elkaar gegaan om het een weekend te laten bezinken.

In het weekend werd mij duidelijk waarom ik wilde werken met mensen met een verstandelijke beperking. Mijn beeld van die mensen is dat ze open, eerlijk en spontaan zijn. Plots begreep ik dat het een spiegel is van mij zelf . Dit realiserende begreep ik ook dat deze eigenschappen in alle werkzaamheden ontplooit dienen te worden. Ineens was het me duidelijk dat ik al die jaren de buitenwereld heb laten bepalen hoe ik moet werken.

Heb, om een lang verhaal korter te maken, besloten om dit in het tweede gesprek mee te nemen. Met succes. Heb de baan gekregen.

Wil dit graag met je delen omdat het zo prachtig aansluit bij de maand affirmatie Ik mag zelf bepalen hoe mijn leven er uit ziet. Ik vind het heel bijzonder en zal hem de komende tijd koesteren. Mede omdat het ook aangeeft dat wanneer je oude troep opruimt niet halsstarig moet zijn wanneer het zich op een andere manier weer aandient. Ook hierin kan een nieuwe kans en mogelijkheden liggen. Ik word mij steeds bewuster van het feit dat we inderdaad in een schijnwereld leven. De kern van de ware wereld ligt in ons zelf. Fantastisch toch?

Mijn ervaring is wanneer een affirmatie mij aanspreekt en ik denk eraan met de focus op mijn hart, dat ze nog krachtiger is."

3 comments:

Wendy said...

Hoera! Eindelijk een Hyves waar u altijd met smart op heeft zitten wachten!
Meld je nu aan!

http://blogspotters.hyves.nl/

JessicaDb said...

Ik heb net hetzelfde meegemaakt! Mijn eerste job was een ramp. Achteraf kwam ik tot het besef dat ik geen rekening hield met wat "ik" wou en welke job past bij "mijn" profiel. De meeste mensen gaan al in de fout bij hun eerste sollicitatiegesprek door niet te durven doorvragen. De bedoeling is dat je jezelf de vraag stelt "Wat kan dit bedrijf en deze job mij bieden?" en daarna pas "Wat kan ik hen bieden?".
Het is belangrijk te weten welk bedrijf (mentaliteit, hiƫrarchie, cultuur, sector, grootte,...) en job (doorgroeimogelijkheden, takenpakket, opleidingen,...) bij jou horen. Het buikgevoel moet goed zitten! Je moet je "thuis" kunnen voelen, aangezien je 80% van je leven werkt. Je moet rekening houden met jouw sterktes (waar ben je goed in) en deze gebruiken in je werkervaringen.

yanmaneee said...

golden goose sneakers
golden goose sneakers
goyard
cheap jordans
lebron 10
louboutin shoes
michael kors outlet
yeezy boost
fila shoes
longchamp