Maak een affirmatie van jouw naam!

Een vrouw genaamd Yvonne mailde me dat ze van haar naam een affirmatie had gemaakt:
Yvonneke het zonneke!

Dat vond ik zo'n leuk idee, dat ik meteen zelf ook aan de slag ging (met behulp van het rijmwoordenboek, want er rijmt niet zoveel op Edith...). Een paar vond ik niet helemaal in aanmerking komen (Edith veel bezit, Edith in't gelid, Edith coole outfit, Edith in de klit, Edith wat een sh*t, Edith doet de split, Edith omgespit, Edith vastgekit), maar een paar andere ga ik er zeker in houden: Edith altijd fit, Edith sterk gebit, Edith wat een hit, Edith heel veel pit.

Welke affirmatie kun jij maken met jouw naam? Zet ze in een reactie op deze post, dan krijgen we een lijst met allemaal naam-affirmaties!

20 comments:

Anonymous said...

Mandy doet aan meditatie.
Mandy houdt van vegetatie.
Mandy is een inspiratie.

:)

Dank je Edith, voor de mooie affirmatie van maart!

Anonymous said...

Anja, het kan, ja!
Variaties naar behoefte in te vullen:
Anja ontspannen, het kan, ja!
Anja zichzelf, het kan, ja!
Anja zelfbewust, het kan, ja!

Leuk en inspirerend idee, Edith!

groetjes,
Anja (het kan, ja)

Anonymous said...

Heidi heeft energie,
Heidi is een genie ;)
Heidi is in harmonie,
Heidi houdt van haar familie,

De affirmatie van maart was heel toepasselijk en ik ga er mee aan de slag. De naam affirmatie is ook een geweldig idee, vooral die derde ga ik er in houden. Een beetje meer harmonie is nooit weg.
Groetjes,
Heidi

Anonymous said...

Marjan kan er wat van,
Marjan doet zoveel ze kan
Marjan houdt er wel van.

Anonymous said...

Ik heet Kristel maar iedereen noemt me Kris.

Vaak zeg ik: Ik ben Kris en ik ben niet mis!

Ok dan, er zit een 'niet' in wat bij affirmaties natuurlijk eigenlijk niet hoort maar voor mij werkt ie wel.

henriette said...

Henriette is een vedette.
Henriette (Henriet) heeft het.
Henriette kan het.
Henriette gaat als een raket.
Henriette is aan zet.

Als mensen nog meer rijmen weten houd ik me aanbevolen.
Een leuk initiatief. Toevallig zijn er deze maand grote uitdagingen op werkgebied en dez affirmatie kan me daarbij helpen. Henriette kan het!
Bedankt!

Anonymous said...

Anna-Marie heeft heel veel energie!
Anna-Marie heeft een leven vol magie!
Anna-Marie ging super op de ski!
Anna-Marie: het klinkt als poëzie!
Anna-Marie heeft een levendige fantasie!
Anna-Marie krijgt veel sympathie!

Dat ging veel gemakkelijker dan ik dacht. Zie je, Anna-Marie: jij hebt in je leven zelf de regie.

Anonymous said...

het rijmwoordenboek heeft helaas geen andere rijm op mijn naam dan:
pils en mandrils.. hahaha

groejes, Wils

Anonymous said...

Hoi Edith,

Goh een affirmatie van mijn naam dat valt nog niet mee zeker niet met het rijmwoordenboek.
Mijn naam is Didy (spreek uit diedie) maar het woordenboek pakt hem als ij :s
Daar word je ni wijzer van dus....dus je hebt mijn hersens flink aan het werken gezet ik kom er zeker nog op terug hoor :)
Groetjes Didy

Anonymous said...

Gonny, I am what I am, that's me!

Gonny, I am who I am, that's pleasing me!

Gonny, I like what I see, that's me!

Van af de 1e affirmatie die ik ontving, helpt je mij. Dank je!

Anonymous said...

Monique, je bent uniek!
In één woord fantastique!
Altijd energiek en sympathiek!
Monique vult een ruimte zo mooi als muziek en dat enkel door haar alles zeggende mimiek!
Ben ik de kerstboom ben jij de piek, je bent de liefste en de leukste Monique!

Cath said...

Mijn roepnaam is eigenlijk Kitty.
Kitty zo zit 'ie
In het engels heb ik wel een leuke: pretty Kitty

Anonymous said...

ik ben Nicole, mijn leven is heel erg zinvol
Ik ben Nicole, ik maak elke dag lol
Nicole heeft veel wijsheid in haar bol

Anonymous said...

Het rijmwoordenboek kon niks vinden met mijn naam, maar ik kwam toch nog tot deze..

Sandra,gaat haar dromen achterna !

E said...

Emilia zegt JA!
emilia-ja!

Anonymous said...

i'm gonna make my own journal

Unknown said...

José zegt in het vervolg ook nee!
José gaat niet met iedereen meer mee!
José volgt niet meer gedwee!
José wordt weer helemaal tevree!
José is echt oke!

Anonymous said...

Ben met mijn eigen naam nog niet aan de gang gegaan, maar het berichtje van 'Wils' vond ik een leuke uitdaging, dus hier een helpend handje:

Wils heeft de beste skills!
Wils schrijft de leukste mails
Wils is méér genieten dan van een koude pils..
Wils' humor kills! (Heb nog niet zoveel ervaring met affirmaties, dus misschien is dit een wat gevaarlijke... niet de bedoeling dat mensen zich doodlachen met je... ;-)
Voel Wils' pracht, voel Wils' kracht...
Wils, lekker speels
Wils climbs all the hills
Wils: tijd voor iets stils...
Wils: goed op de rails
Met Wils meer thrills!
en tenslotte:
Wils always refills...

Hoop dat je daar iets mee kan! ;-)
Groeten!

www.de-gekko.nl said...

Hmmm leuk stukje en leuke reacties...

Anonymous said...

Probeerde het ook vond t moeilijk. Adhvd voorbeelden lukte het toch.

Milly altijd boordevol energie
Milly's krachtige affirmaties
Met Mil is het nooit saai of stil
Pretty Milly